2020年7月30日星期四

政府同銀行如何利用你的無知

「通脹」呢個詞大家都成日聽,但大家嘅理解可能都係流於「食飯會貴左」呢個level。其實通貨膨脹本身指嘅係巿場流通嘅通貨(即係錢)多左,物價上升只係佢其中一個可能嘅結果,亦唔係多左銀紙物價就一定升。但睇番過去十年,香港嘅物價有升無減,大約每年上升3%左右,即係過去十年物價整體貴左34%!2010嘅100蚊買到8支午後紅茶,今日只係買到6支,等量貨幣嘅購買力減少左,咁啲購買力去左邊呢?就係去左貨幣發行機構(aka政府)度!

假設萬元世界入面有$10000貨幣,有1000件商品,咁平均尼講就每件商品$10蚊。國家入面有10個國民,每人有$1000,平均每人可以買100件商品。突然間有條友印左$1000出尼,國家入面變左有$11000貨幣,而商品數無變,每樣野就變左平均$11蚊。無印銀紙嘅人就變左平均淨係買到90件商品,印銀紙果個人就可以買到180件!掌握左貨幣發行權嘅機構,就可以以印銀紙嘅方法強行抽走其他人嘅購買力;如果佢偷左你嘅購買力係用係公益用途就話啫,但通常都係好似2008年嘅美國咁,印出尼嘅購買力用哂尼貼銀行家!

睇到呢度我諗大家就會明白點解揸現金係一件好笨嘅事。但係我要話埋比大家知,現金放嘅地方----銀行同樣係一個派錢(你派比銀行)嘅行為。

大家都知銀行盈利模式係通過低息接受存款,再用存款高息放貸賺取息差。正常尼講銀行係要提高存款利率,同其他投資產品競爭,吸引人存款佢先有錢借出去。但由於世人普遍對投資嘅唔同產品不了解,甚至對投資呢件事滿懷恐懼,淨係敢放係銀行,所以銀行可以接近0%利率收到大量存款。只要佢高過0%(which要低過好難)借啲錢出去,收得番就可以有息差賺,同時由於銀行動用自己嘅資本係好少(最低係資產或者總借貸嘅10.5%),佢就可以笠哂用你嘅錢產生嘅利潤,達到超過15%嘅回報。當然,做存戶嘅你都分到0.1%嘅。

結合通脹去睇,銀行就係將通脹風險全數轉嫁落存戶度,自己袋哂啲盈利,達到本金追到通脹有凸。係咪覺得自己比資本主義嘅expert player 撚狗咁撚呢?你用時間同勞力賺番尼嘅購買力就咁比政府一點點咁搶走,仲做埋銀行家嘅肥料添!

有啲讀者可能就唔係好gur,喂,咁點先可以唔比班仆街搶走我啲血汗錢啊?如果用現金唔係儲存勞動成果嘅好方法,我地仲可以用咩形式儲存財富

2 則留言:

  1. 購買力下降係個好實在嘅問題,要學吓點樣對沖

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔記得補返個名添,我係AL👋🏼

      刪除

我嘅願景

金錢、自由與尊嚴:開博文

「果日太古城有個阿叔,好豪咁對住啲狗講話『我攞少少錢出尼就買得起你地三萬隻狗』,果下我先意識到原來錢係咁有用。唔好話買起咩,至少我可以資助我認同嘅事業先」同朋友閒談講起,原來係資本主義嘅世界,錢先最有效嘅選票。 另一個朋友又講起佢係屋企同屋企人困獸鬥,下下比屋企人食住,疫情下又...