2020年8月30日星期日

如何handle OPM(一)

投資資金來源一般都係果幾個,一係自己己儲蓄,或者親戚朋友託管,或者係借番尼。咁絕大部份嘅小投資人嘅資金我諗都係自己草番尼嘅,因為係香港大部份人都好抗拒同親近嘅人有啲咩金錢瓜葛,最好無拖無欠,講錢傷感情;至於借錢,時不時都聽到啲人孖展輸身家,一夜之間乜都無哂去跳樓,又或者係借財仔被追斬,聽多幾次你就會覺得借錢都係不了。

記得果陣大學教授話過,有啲藥係好猛烈,但係唔會因為佢猛烈你就唔用,就好似較剪係危險架啦,但你唔會foever ban it from a baby,而係要教識佢點揸較剪,幾時應該用較剪。借錢負債都係咁,佢係鋒利嘅,佢有佢可以造成嘅傷害,佢可以令人輸身家。但正如上篇文提過嘅,我地唔係要一味數某樣野嘅風險然後敬而遠之,而係要量化然後駕馭佢為己所用。適當借貨可以提高收益,但係實行之前,我地要先了解借貸有咩風險以及點去處理佢地。

一、斬倉

首先要講解下孖展點樣work。孖展係資產抵押貸款嘅一種,原理上同樓宇按揭一樣,都係同貸方(借比你條友)訂立合約,如果還唔起錢嘅話貸方就有權沒收抵押資產。孖展margin loan就係係買入證券果陣由貸方提供一部份資金買入,等你可以用50蚊本金加埋佢借比你50蚊買到100蚊嘅資產咁。

一般貸方會設立兩條線:initital margin IM同埋mantainance margin MM。initial margin就係指你一開始要有幾多本金先可以買到呢個資產,而maintanance margin 就係你要幾多本金先可以繼續持有呢個資產。比如一個100蚊嘅股票,IM係60,而MM係50,即係話你戶口要有60蚊先可以買到個股票,而如果個戶口跌到少過50蚊就唔可以繼持持有個股票,證券商會視你為還唔到錢(因為為佢借左50蚊比你,如果個股票跌到45蚊佢沒收左都會蝕錢)然後即刻沒收賣出。戶口本金清零,無左個資產亦食唔到任何收益,俗稱斬倉,係借貸投資比較痛嘅一個情況。

如果做左高成數孖展係價格大跌果陣仲可能會輸凸。假設某股大跌,你係100蚊果陣借左90蚊入,跌太快90蚊果陣放唔切要50蚊先放到,咁你就要補番果40蚊比證券商,呢個就係斬倉入面輸凸嘅情況,我諗跳樓果啲主要係呢啲。

由於斬倉嘅條件係戶口嘅本金低過MM,所以解決嘅方法有兩方面。第一係增加本金數以抵禦價格大幅波動,比如某股過去十年最大跌幅大約係30%,咁戶口保留本金數就要預留大約35%嘅空間比佢跌。另一個方法係揀啲波動無咁大嘅資產,比如港燈呢啲經歷金融海嘯跌幅都只係10幾%,咁你要保留嘅空間就可以少啲,回報就可以高啲(不過相對之下呢啲資產本身個收益率都比較低,因為可杠桿度高嘅資產就有更多資金去追佢地)。

另一個危險就係現金流錯配,聽日講。



2 則留言:

  1. hello, 多謝師兄分享,重有無第二集?

    回覆刪除
    回覆
    1. 一定有
      但呢篇我覺得寫到九唔搭八 有啲亂
      應該會rework一下
      請你等我一等~

      刪除

我嘅願景

金錢、自由與尊嚴:開博文

「果日太古城有個阿叔,好豪咁對住啲狗講話『我攞少少錢出尼就買得起你地三萬隻狗』,果下我先意識到原來錢係咁有用。唔好話買起咩,至少我可以資助我認同嘅事業先」同朋友閒談講起,原來係資本主義嘅世界,錢先最有效嘅選票。 另一個朋友又講起佢係屋企同屋企人困獸鬥,下下比屋企人食住,疫情下又...