2020年11月7日星期六

[UGFR 與財報對話] 這個盈利真的嗎?盈利金流匹配

警告:今次可能有少少深,要有啲經驗先睇得明,但我儘量淺白咁帶大家走一次我嘅思路

數簿大佬:又比份功課你吖,今次唔洗捉假數,睇下粵豐環保(1381)嘅財務三表,再話我知佢嘅營運有咩特別啦。

今次我醒啦,先去股票網睇睇佢做乜先;通過股票網嘅公司簡介大約掌握業務,估計佢會有咩收支,對你識別財報異常好有幫助AASTOCK咁講

咁你可以expect佢主要收入係賣電,然後主要成本係收啲垃圾番尼、維修同折舊等等啦。有概念之後就去披露易搵佢嘅財報出尼睇。今次我無同啲主席糾纏(仲記得keppel DC 果條女,廢話大王尼),直攘去睇佢分部收益睇佢用咩賺咩人錢:


仆你個街,原來收垃圾果下都有錢收咁爽皮。再睇真啲,有兩筆關於BOT嘅收入,加埋佔左成一半營收,到底係咩尼?

碌落少少佢講埋每個項目嘅毛利率,發現BOT財務收入有100%咁多,這不是無中生有嗎?數簿叫我唔洗抽假數,但點睇都有啲奇怪,一定要搞清楚咩係BOT同埋呢兩筆收入係按咩準則入賬!不過先go thro埋三表先:

呢個損益表基本上係財報界嘅吳彥祖,非常靚仔:6%管銷比率暗示管理團隊非常有效、22%淨利率係電廠尼講絕對頂級(中電大約15%),驟眼睇呢間係支那少數養得掂自己嘅電廠,仲有息派,有少少吸引。但未搞清楚咩係BOT收入之前我真係唔敢亂尼。值得留意嘅係利息支出有啲多,要睇下佢資產負債上有無咩問題

鬼,好撚鬼。無形資產一年之內升左43%,增加左2150MRMB,而物業廠房反而無增加到!

發電廠係重資產行業,每年應該都會有一大筆支出用於維修同建設,呢筆錢會加入物業廠房項目,係來年以折舊形式逐年攤分。而家物業廠房無增加到,一係佢啲野唔洗維修,一係佢無擴建,完全違反發電行業嘅常理,可疑到我變左小剛眼(-_-)。

最常見嘅無形資產係商譽,一般係高於賬面價收購公司果陣產生;收購之後,賬面價值嘅物業廠房部份會照入番相應項目,而溢價部份會以商譽記賬。家陣佢突然多左咁多,但物業廠房項不增反退,咁一係佢收購空氣,一係就係其他野大幅增加左,第18號附注絕對係睇撚硬!

資產係「啲錢洗左去邊」,負債就係「啲錢邊個出」。對番負債方,無形資產果2150M主要由銀行貸款同應付賬款加埋1328M支持。如果啲無形資產真係無形,咁就係平白增加負債,財務狀況實際上比想象中危!

電廠嘅損益表一般包含左資產折舊,但因為折舊唔係現金支出,佢會加番入營業現金流,令營業現金流入高於盈利。我滿心歡喜以為粵豐都會咁,點知無唔止,仲要係流出!抬頭一看----果然係咁,BOT收入根本唔撚係現金收入尼,必需要係現金流量表度減走;同時BOT成本就真係現金流出,所以無加番入現金流報表!屌屌屌欺騙我感情!!!!

但係一筆數過得損益表,必然係入左資產負表;既然唔係入現金項目,必然就係去左其他地方。番頭一睇,BOT收入大約2014M,而無形資產增加2150M,似乎情況就係BOT收入經損益入左無形資產。果然,附注18號咁寫:

咁到底BOT係乜東東尼?點解會咁樣入賬?現金流量表上面有講「建設-營運-移交 Build-Operate-Transfer」,google一下原來係基建項目嘅公私合作模式之一,有朋友就搵左張咁嘅圖講解埋其他合作模式:
簡單尼講,BOT就係私營公司同政府定立合約,由私人公司興建所需設施,然後營運一定年期,約滿後移交政府;而私人企業付出嘅建造同營運嘅成本就係營運期間賺番番尼;呢個模式係香港都有著名例子----閪隧。

番番尼粵豐,咁點解明明係興建成本,理應係放入資本資出唔經損益表,點解而家又放係度?呢個時候睇番佢個會計政策:

姐係話粵豐起棟野其實係收費嘅,而個收益係起果下就因為履行左義務而成為應計收入。咁但舊錢幾時先收得番?仆你個街,我摷到去上巿文件嘅會計政策先搵到:
姐係話,到楝野投產果陣,收番尼嘅垃圾處理現金收入會分做兩部份,一部份入損益確認為收入,另一部份會用尼沖銷建造收入造成嘅無形資產,將呢個數撥番去現金項目

好快咁recap一次:由於興建之際已經履行左合約義務,因此興建收益同成本都會記入損益,以無形資產形式儲存起來;到廠房投入營運後收入嘅一部份就照計做收入,另一部份用尼沖銷筆無形資產去實現(來自遙遠過去嘅)盈利。

睇明左啲數之後,我就覺得現金流量表要做少少調整。我地而家知道銷售成本入面「BOT建設成本」係用尼起啲廠,啲廠第日係經營期入面會有產出,所以呢筆成本應該計成資本支出,加番落CFO,然後係CFI度先減,咁先反映到佢收垃圾發電(本業)帶來嘅現金流入以及起多啲廠帶來嘅現金流出。而係損益表嘅建造收益扣除成本後,然後入賬應收款項,唔係計入無形資產,咁成件事就會清楚好多。

數簿:無錯啦,1381主要想帶出嘅訊息係,損益表一定要配住現金流尼睇,唔係可能會比未實現盈利誤導左架啦!

8 則留言:

  1. 寫得好好。呢間公司同我之前買嘅光大綠色環保好似,我之前睇極都睇唔明。今次長知識

    回覆刪除
    回覆
    1. 感謝感謝
      光大綠色環保無睇過哈哈
      幫到你就好!得閒交流下!

      刪除
  2. 睇完都係唔係好明點解BOT建設成本會入左落收無形資產, 照計應該入落應收帳,
    公司年年盈利上升, 但年年都係現金淨流出, 一睇就知唔係好野.

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢以特許經營原則將建設收入入左無形資產啫
      負現金流係因為under上述原則 建廠成本入左營運現金流
      理應re-route去投資現金流 咁其實現有業務正數
      唔係真係好差

      刪除
  3. 好文
    支持

    相信如果我去睇, 只會發現到佢盈利 match 唔到 cash flow, 搵唔到佢點樣亂入數法

    回覆刪除
  4. CHING, 見你好詳細解釋 CASH FLOW 既野, 我自己無乜睇金融底子, 想學睇應該點樣著手? 有冇書推介?

    回覆刪除
    回覆
    1. 準備緊一個小小嘅書評集+書單
      最近題材大爆發寫唔切

      刪除

我嘅願景

金錢、自由與尊嚴:開博文

「果日太古城有個阿叔,好豪咁對住啲狗講話『我攞少少錢出尼就買得起你地三萬隻狗』,果下我先意識到原來錢係咁有用。唔好話買起咩,至少我可以資助我認同嘅事業先」同朋友閒談講起,原來係資本主義嘅世界,錢先最有效嘅選票。 另一個朋友又講起佢係屋企同屋企人困獸鬥,下下比屋企人食住,疫情下又...