2020年9月4日星期五

點為之高J?價格的「信念」部份

觀眾:跌傷了的人

(呢兩日比較定唔到落尼,要係黨鐵寫文,組織上有啲亂,詞不達意請見諒)

---------------------

早兩日我係自己個IG出左個po笑TSLA係信念股,咁就有啲朋友問我點睇呢隻股,會唔會買,有無得升之類嘅問題。我本身無留意呢間公司,係比人問到先去睇睇。一入到去見到1047倍巿盈率(google TSLA PE)已經知道間野好大機會係一個比巿場overvalue左嘅泡沫,係呢個價格買入絕對係屬於「高追」嘅行為。

何謂高追呢?平時連登(係吖又係連登)啲人講高追通常都係講緊股價已經維持升勢一段時間,算係高位,買入係為「追升勢」,就會用高追呢個詞。

高低係一個相對嘅概念,而係呢個語境入面,「高」普遍係相對近期歷史股價,算係一個技術分析嘅睇法(雖然我懷疑大部份人都無認真咁諗過咩叫高)。而作為一個價值投資者,要講一個股價係高定低,自然就係同佢嘅「價值」作比較。任何買入價格,其所得價值都係內在價值、投機價值同信念價值之和:

價格=內在價值+投機價值+信念價值

通過對企業基本面嘅分析,我地可以推算出企業持續經營加上較可能實現嘅增長嘅價值,穏為「內在價值」。而有啲有可能實現但仲係有相當不確定性,需要較為樂觀嘅情況先可以實現嘅增長,就稱為「投機價值」;呢兩個部份都可以通過對企業基本面以及經營環境嘅了解估算出尼。要留意嘅係,「價值」唔係一個好精確嘅數字,比較似係一個範圍;但如果價格比起最為落觀嘅估值仲有更多嘅部份,我就稱佢為「信念價值」,呢個價值往往係連最樂觀假設嘅增長都都無法解釋支持。隨住價格中無實質支撐嘅信念價值慢慢增加,泡沫就逐漸形成,成為一個相對於推算價值「高估」左嘅價格。

設想一個中六生諗緊讀唔讀大學好。佢發現無學位嘅人平均月入係10k,而有讀A學位嘅人係11k,就咁睇幾好啊可以增加個人所得。如果個A學位只需要12k就可以讀完嘅,咁佢只要做一年多啲就可以回本;如果係6k就可以讀完嘅,咁更加係做半年就可以回本,非常抵讀;但如果要1047k先可以讀,咁要番足88年先回到本!

通過簡單嘅估值,我地可以推算大學學位嘅內在價值係120k;如果南囝好彩嘅情況下入左份工係再多5k嘅,咁就可以視為有30k嘅投機價值(未必得所以有折價)。於是,係學位1000k先有得讀嘅情況下,個學位除在120k內在價值同30k投機價值外,仲有850k嘅信念價值----明明唔抵,但係因為讀嘅人相啲唔可能實現嘅野撐起嘅部份!

相反,如果社會好唔推崇讀大學,令到A學位只需要15k就可以讀完,咁嘅情況下,基於事實嘅內在價值同投機價值唔會減少,但係有-135k嘅信念價值。負嘅信念價值,以呢篇文嘅語言尼講,就係安全邊際,係風險嘅緩衝同獲利嘅空間!

由此可見,一個投資抵唔抵、貴唔貴,總係由價格相對回報決定。為左方便比較,我地會通過分析將回報轉化成「價值」。世上唔會有「有買貴無買錯」嘅資產,價格越高,構成價格嘅虛無信念成份就越高,果部份嘅資金就承受最大嘅風險。

投資者要運用唔同嘅財務數據去估算價值嘅範圍。按採納嘅數字、估值方法唔同會帶來唔同誤差,需要互相對照參考。目前估值主要有三個approach:重置成本、參照交易同現金流折現法。三者有咩唔同,熟優熟劣,等我下篇文介紹!

沒有留言:

發佈留言

我嘅願景

金錢、自由與尊嚴:開博文

「果日太古城有個阿叔,好豪咁對住啲狗講話『我攞少少錢出尼就買得起你地三萬隻狗』,果下我先意識到原來錢係咁有用。唔好話買起咩,至少我可以資助我認同嘅事業先」同朋友閒談講起,原來係資本主義嘅世界,錢先最有效嘅選票。 另一個朋友又講起佢係屋企同屋企人困獸鬥,下下比屋企人食住,疫情下又...