2020年11月13日星期五

[UGFR 與財報對話] 疫巿Mall REITs搏反彈?捱唔捱到天光先⋯⋯

雖然我無咩點講過自己嘅投資組合傾向,但有幾位巴打都發現左我係一個「息魔」。於是有個巴打向我推介左SPG(一隻美國商場REITs),話短期搏反彈可以「財息兼收」叫我睇下。作為一個理性嘅投資者梗係唔會相信世上有咁荀嘅事情,不過姑且研究研究。

係咪真係「財息兼收」先

先睇下佢講嘅野成唔成立。身為一個息魔,自然係先睇「息」:

過去幾年派息一直都有提升,直到Lockdown來臨就suspend左一個Quarter,之後分派減少左四成,雖然係可以理解嘅情況,但何來有好息收呢?價格決定回報,計番佢啱啱兩季每股派1.3鎂,假設佢跟住都頂得住唔減派,一年就派5.2鎂,現價72.9鎂尼計都有7.1%,但扣左美股嘅Witholding Tax之後其實得5%。考慮到港股好多優質REITs都有7%嘅時候其實唔係話好出眾。但如果佢「財」方面真係好有潛力,坐住5%股息等佢大爆升又未嘗不可;咁「財」方面又係咪真係好有潛力呢?我就搵左佢嘅股息率歷史望下:

呢幅圖不得了:正常經營環境下,佢嘅股息率係4~5%;股價就好穩定,似乎巿場平時對佢好有信心,佢亦都以穏定派息回應,先會有咁平穩嘅股息率歷史;只係三月股災Mall呢個行業食到應一應先大幅上揚(股價大跌)。咁假設佢個派息唔加番上去,但疫情安定下來,照計股價都可以上番 5.2/5%=104鎂;假設派息恢復番2019嘅水平(8.3鎂),股價仲可以上到166鎂,都咪話唔吸引!

不過冷靜啲先,用股息率估算可能唔夠嚴謹,不妨以每股FFO*做基數,笠啲冷靜(悲觀)啲嘅假設做個快速嘅DCF估值:
我笠左以下嘅假設:
  1. 2020Q2 嘅 FFO係2019Q2嘅七成,咁再悲觀啲當全年嘅FFO只有原本嘅六成,得出最頂果四個數,然後加總成為 2020 Q3 - 2021 Q2 年度嘅每股FFO係7.4鎂
  2. 再悲觀假設下年再跌多20% 到5.9鎂,然後用兩年Recover 10% 到7.15鎂嘅水平,第五年增長8%去到7.73鎂,之後跟通脹率3%增長
  3. Mall REITs 真係食正武肺,風險有啲大,我當要10%回報先夠冚,就笠10%做折現率
一個咁垃圾嘅假設下估值都有96.8鎂,而現價竟然低過垃圾價!假如SPG真係可以頂到疫情結束、資金再次湧入嘅話,現價買入upside由33%到227%不等!不過冷靜啲,你假設佢捱到梗係美好架,屌,問題係捱唔捱到吖嘛!

係就係有潛力,咁捱唔捱到先

咩叫做捱到呢?具體尼講我地要解答嘅係SPG面對突如其來嘅收入減退,能唔能夠籌集足夠資金應付各種債務償付同支出,直到危機消失。錢呢家野,一係賺番尼(營運現金流),一係借番尼(融資能力),一係燒老本(現金儲備)架啦。先睇下疫情對佢收入同營運現金流嘅影響:



先睇佢嘅Revenue,Q3 YoY(今年呢季比上年呢季)跌左25%;FFO*跌32%、CFO跌35%,一陣得閒固然要追追點解呢兩個數跌多過Revenue,但以一個爆到七彩嘅國家尼講其實算唔錯。

但係見到Q2個營運現金流真係眼都凸埋,竟然只係得73?到底點解Q2同Q1、Q3嘅現金流差咁遠?碌一轉Q2嘅新聞,原來佢係Lockdown Period果陣主動閂哂啲商場。

但明明Revenue同FFO都無明顯減少,係咩導致CFO大幅減少呢?爬一爬Cashflow Statement,Q2有一項Change in Account Receivable係大括號(姐係要減走),大致解䆁左點解Q2嘅CFO得番咁少:

呢個項目係咩尼架呢?事關企業會以損益表嘅Net Income(最高果行)做起點,扣除番非現金嘅項目,得出營運現金流。比如話「折舊及攤銷」項係應計原則下係Income Statement要減走,但其實呢個項目根本無現金流出,就要加番入CFS。掉番轉諗,一啲係應計原則下加入Income Statement嘅項目,實際上無現金流入,就要係CFS入面減走。Change in Account Receivable就係一個例子:由於SPG已經履行左提供租務嘅義務,佢已經有權利向租戶收租,因此會計入損益表(revenue項);但其實佢未收到租金(或者唔收住),所以只能計入應收賬款,並且要從現金流報表減走無實際流入嘅呢筆數。用人話講一次,姐係SPG有權收呢舊錢,但其實未收到手,姐係Lockdow Period果陣SPG嘅CFO可以大幅下降接近九成!

由於我地個核心問題係SPG能唔能夠籌集足夠資金應付各種債務償付,我地大約知佢CFO最差會去到咩level之餘,仲要睇下佢有咩償付需求

對比埋上面CFO啲數,可以見Lockdown後嘅Q3 CFO有617,Cover到利息支出202三次,可以先判斷SPG有疫情無Lockdown嘅情況下,唔洗做啲咩都捱得過。但同時可以見到Q2佢要支付嘅利息有197而CFO得73,明顯係唔夠嘅。

營運現金唔夠冚,呢個時候我地就要睇下佢關鍵時刻可唔可以借到足夠嘅錢渡過難關。用番睇債嘅知識,我地有兩個指標可以檢驗一下,第一就係淨債務-物業廠房比率,姑且先理解做佢啲樓按左幾多成吧!先去Balance Sheet:

就咁計最近一個季度,淨債項係債項減去現金=24057,而物業資產係23897,咁淨債務-物業廠房比率已經去到100%,似乎無咩再債貸嘅空間!雖然碌落少少有4000幾長期投資,但一尼唔知咩尼(財報會有但我唔想摷住),二尼4000幾唔可能大幅減少個比率,所以算啦。

第二個指標就係過去幾年嘅淨借款額。本住「還得到就借得到」嘅假設,我地可以望下佢過去幾年還左幾多錢,睇下佢有危險果陣可以借到幾多錢:

時間關系,我已經計埋:過去五年淨發債2295,真係未必有再借嘅空間。

話雖如此,番番去季度嘅CF Statement碌落啲睇,原來佢一早係Q1已經借多左一大舊錢,仲好風騷咁回購左唔少股份:

仔細睇下佢發果啲債有咩條件先:
笑死我了,三月果陣借番尼舊錢利率仲下調左,咁一係銀行覺得疫情唔足以令SPG收皮,一係銀行估唔到會有Lockdown(的確有可能,因為鎖舖係Mar 18)。對比一下真係就收皮嘅公司比啲咩offer或者你會明白點解SPG相對安全:
上SPG官網碌左下,無意中發現佢仲有8200 Credit Facility可以用;雖然話呢啲額度可以話抽就抽,但照咁睇SPG嘅信用還是有的。
雖然情況再差啲都仲可以好似CCL咁發個高順位高息債吸金捱多陣,但從過去淨發債同已經相當高嘅債務比率尼睇,都係審慎啲對待呢個風險位好啲。假設佢借唔到錢的話,而家嘅流動資金可以頂到幾耐呢?
首先我地要睇睇佢燒錢燒得幾快:Total Operating Expense入面,減番唔係現金流出嘅Depreciation & Amortization,再加番上面嘅利息支出200左右,一季齋燒約莫523;Balance Sheet顯示Q3有1082 Cash,即係話如果完全無租收都大約捱到兩季,其實唔錯;反正再lockdown兩季的話我地要擔心嘅應該唔係SPG破唔破產咁簡單了。

簡單總結一下以上幾個Test嘅結果:
  1. 無lockdown嘅武肺營運夠頂有餘,Lockdown就頂唔緊
  2. 債務比率已經好高,未必好大空間借錢,但仲有嘅Credit Facility都Somehow幾充足
  3. 即使借唔到錢,約莫都可以捱到兩季Lockdown
計完幾條數,SPG財務狀況似乎都幾Solid,係時候去馬啦!

數簿:喂你篇文唔掂喎,齋up數字,睇完成篇都接近唔知佢嘅業務狀況,你而家做財演吖?

數字上捱到,但實際業務呢?

尋晚數簿鬧得我好啱(?),齋up數字唔講業務,一尼你笠咩公司名落去都得,二尼過去數據不反映未來經營呢啲投資金律我都可以無視左,的確抵打。唉唔撚驚,檢討一下再出發,先睇一睇SPG嘅Overview:
營養就唔多嘅,大概就係佢會起或者買啲Mall,然後提供出租同管理服務賺取收入咁啦(係唔應該最尾先睇嘅)。係武肺陰影下,最大問題都係驚收唔到租啫,咁我係Q3嘅ppt度就搵到幾indicative嘅營運數據:
第一行係合約寫明要交嘅租,第二行係租戶破產嘅租金壞賬,睇落唔算多;SPG提供左遞延同減少租金比租戶,就係Defferals and Abatement度大括號左,然後得出應收租金Net Billed Rent。可以見到Q2係得72% ,收唔到果28%加埋Defferal,大約就等於上面講CFS減走果個Receivable果600M鎂;Q3除左無乜Defferal之外,收到嘅租金都升番唔少,情況的確係有好轉。

但諗深少少,Lockdown並唔係直接傷害業主,係通過收租戶皮令到業主收唔到租。而租金作為租戶優先度最高嘅支出,租戶一定左cut右cut到頂唔撚緊先會唔交租;因此Rent Collection Rate嘅下跌會濟後於租戶嘅Sales Revenue減退,Q3上升番嘅CFO同Rent Collection Rate只係SPG收到租,未必係租戶恢復盈利嘅表現,持續嘅不景氣仲係有機會逼租戶陸續破產

記得領展收租都有分fixed同按表現兩部份,摷摷SPG年報睇睇,果然係咁:
Variable Lease Income就係因應租戶營業表現收取嘅部份;呢部份係Q3 YoY大幅下降,反映左生意其實未恢復。

本身SPG會提交Sales per ft嘅Data,諗住可以用尼檢驗下經營情況,點知佢今季唔撚出;你話不能參考,但睇都唔比睇姐係瞞我啫。
不過Sales未恢復唔緊要嘅,我要你地唔破產啫!SPG嘅ppt列左啲主要租戶出尼,原來租客好分散,單一租戶破產對收入嘅影響就無咁重大,唔錯唔錯。
呢個表出哂租戶名,咁我地就可以查下最主要嘅幾個財政狀況如何;有心機嘅朋友可以一間間咁run上面做過嘅數字test,我就偷懶查下SPG啲新聞睇下有無邊間大租戶收左皮就算。好快咁碌一轉,原來SPG已經花左啲錢救破產嘅租戶,例如第二大嘅Anchor Store** JC Penny,算係變相以股代租吧。
以SPG嘅體量(資產總額31611M鎂)尼講,消化呢筆800M鎂收購當然綽綽有餘,但再多幾間就可能會影響到SPG自己嘅周轉力了。接下來要觀察一下眾多節日嘅Q4人流有無恢復,無嘅話SPG就更危了。

但即使SPG捱得過今次疫情,事實係Amazon買野越尼越方便,相比起設計出尼係哂尻你時間嘅Mall,應該會越尼越多人轉向用Amazon買日常用品(Youtube : The death of Malls);長遠尼講SPG呢啲Mall如果唔可以轉形sell體驗(入Apple買野係咪爽過online訂好多先),好大機會被淘汰;雖然Amazon有考慮同SPG合作改做物流Centre之類,但呢啲都太遙遠啦,唔能夠賭佢會成事。如果視為長期投資,SPG前景係令人擔憂的。

不過投資還是要搞清楚自己嘅投資目標。番番去文首開始話SPG係用尼做咩?係短期搏反彈!如果只係睇好佢嘅周轉力可以捱過,認為巿場低估左佢嘅生命力,希望賺一波反彈,係acknowlege佢嘅困境之下,少量持有似乎無傷大雅。

比卡超的十萬個頭盔:以上純屬學術討論不構成投資建議吖下,大家自己小心


TLDR:SPG作為Mall REITs係過去半年大幅劈價,但考慮佢正常經營環境下優良嘅派息同巿場比佢嘅股息率,假如捱得過的話的確有大爆升嘅潛力。Lockdown的確會痛擊佢嘅現金流,但似乎佢都有啲啲融資能力,現金又夠捱兩季Lockdown;非Lockdown嘅疫巿都Cover到債務支出,整體破產機會著實唔大。加上坐住5%股息下機會成本唔高,的確係有財息兼收嘅機會,少少地入啲似乎無傷大雅。不過要小心嘅係商場人流仲未恢復,租戶積累嘅資金壓力唔知幾時會爆發,危機並存。

*Fund From Operation FFO:REITs用尼衡量營業現金流同評估營運表現嘅方法,通過係Net Income上面加番非現金支出嘅Depreciation同Amortization,再減番唔係收租得尼嘅賣樓收益得出尼,用算式表達:FFO = Net Income + Depreciation + Amortization - Gains on Sales of Property

**Anchor Store係指Mall入面最吸引人流嘅明星商店,就如Donki之於海之戀一樣,不救不可

後記:第一次睇完果陣63左右,已經落左個65嘅GTC買盤,點知星期一(16/11)一開巿爆撚到上75,我個GTC都Fill唔到,嬲撚到我震。

沒有留言:

發佈留言

我嘅願景

金錢、自由與尊嚴:開博文

「果日太古城有個阿叔,好豪咁對住啲狗講話『我攞少少錢出尼就買得起你地三萬隻狗』,果下我先意識到原來錢係咁有用。唔好話買起咩,至少我可以資助我認同嘅事業先」同朋友閒談講起,原來係資本主義嘅世界,錢先最有效嘅選票。 另一個朋友又講起佢係屋企同屋企人困獸鬥,下下比屋企人食住,疫情下又...