2020年12月1日星期二

[投資初哥的自我修養]:希慎慘案血的教訓

2020年7月13日,巿場仍然一片頽垣敗瓦,係一片恐慌之中,我以每股$22.55嘅價錢買入希慎興業(14),當時股息率係6.4%。買入原因好簡單:希慎=軒尼詩道以南大半個銅鑼灣
買完梗係去巡舖啦(其實係路過),果陣啲人(包括我)都仲係好驚武肺,結果我行到銅鑼灣係咁(示意圖咋唔係真係咁的):
喂屌你⋯⋯無人嘅?條街無人行,商場無人行,啲舖直頭唔撚開,再咁落去啲舖執尻哂咪聽收皮?仲有果啲利園幾期幾期,其實平時都無咩人行過去架喎,自由行又唔落尼買包包⋯⋯

總之我果下好驚啦,擺左幾日上上落落,去到24.5就走左嚕。

時間Fast Forward到今日,武肺just a flu,個撚個中左都無病癥,銅鑼灣變成咁(示意圖again):

而希慎興業變成咁:
我變成咁:
比一分鐘大家恥笑下我:
今日我講出尼比一班一齊學習股票嘅朋友恥笑完之後,有個智者語重深長咁話:「講真,事後孔明冇用,最緊要你回想返你當時decision making,邊part錯左」。無錯啦,學費交左,咁有無學到野先?我馬上陷入沉思⋯⋯

七月係咩時期呢?我下定決心由支牛轉IB,趁巿況咁嘅樣大執倉位買番啲好野;於是我先清哂支牛個倉套現,再掟去IB買新貨。IB開倉係成手都係Cash,驚住個巿突然爆升就心急想要快啲部署好,同時自己考緊牌又處理緊一堆大鑊野。成個七月整個人處於心急緊張嘅狀態,做嘅決定亦都非常倉促,無做夠(甚至無做)調查同估值,自然對自己嘅決定信心不足;加上果陣倉細,一手希慎已經10%倉,10分淆底,又無market insight 覺得6.4%好少。信心不敵恐慌,八月震兩野就嘔番哂啲貨出尼。

十月嘅我搞掂哂堆大鑊野,整理好個投資策略,成個人定番之後諗番真係慚愧。正如我係SPG文末提到,租金明明係商戶最高優先度嘅支出之一,交唔起租錢仲有商戶嘅盈利同流動性做buffer,唔係咁易傷到業主;加上人係會適應,唔會真係永遠唔行商場(屌你打仗都係咁做生意啦,Paradigm唔係話shift就shift )。Exposure唔夠令見識淺薄、壓力令決定倉促、缺乏認識令信心不足,導致希慎呢個柒Deal永不磨滅。

不過係咁架啦,做新手睇完一大堆書,口upup咩堅守估值有紀律交易唔好受感情影響,買果陣信誓旦旦話會strong hold,屌你人邊撚度靠得住架?美國一日死成萬個人果陣咪又係嚇到瀨屎走都走唔切!你估你係巴菲特咩,心理質素喎,你散戶乍柒頭皮

(好大部份係恥笑緊自己,因為真係抵屌)

係幾好笑嘅,口口聲聲話要打救散戶點知自己係最散戶果個⋯⋯不過唔緊要,我就係要證明我得你地都得,今日同大家分享我自己點去排解呢啲散戶嘅困擾!

「迷你倉」減低犯錯成本 去去壓力走!

話說初頭玩債果陣仲未係好掌握到要睇啲咩野,膽粗粗入左啲67蚊嘅電廠債;後尾搵極都搵唔到間公司嘅財報,即刻淆底賣左,蝕左成10%有多(後尾隻債上番Par,其實柒事都真係幾多下)。咁但係由於呢個deal只係佔我倉3%多少少,個虧損只係全倉嘅0.3%;所以今次我好冷靜,可以諗清楚自己錯咩:太受價格(姐係巿場嘅意見)影響,其實人地破產價賣比你都未必真係破產架啫!好多破產價嘅債券經過分析發現其實根本無事,不如就勇敢少少揸實啲啦!結果好幾隻都上番哂Par,起碼無進一步跌先。

通過分散投資、限制投資額,你做錯一個決定嘅成本會變到好細,情緒波幅亦會相應變細,你嘅理性就有空間學習點去處理情緒。

更進一步,因為你倉位細,你就可以勇敢啲試新野,測試唔同工具、策略同思路。比如我有個朋友係玩技術分析,佢睇完我啲文對價投有啲興趣,於是佢打算比20%資金做價投試下水溫;我未玩過option,所以我細細地試下Short個靚Put;我對自己嘅分析未夠信心,所以SPG都只係揸左5%倉位就算;甚至你好想炒股嘅,咪攞5%尼炒下過下癮,其他坐定囉。

學野少不免要在犯錯中成長;通過分散投資、限制投資額,你創造左個容錯率高嘅環境,確保自己做錯嘅野doesn't kill you,先至可以be stronger。

持有收息資產 回報唔洗睇巿場面色

七月前我主要係跟某成嘅「先增值後現金流」策略去投資,後尾我發現呢個方法唔係咁啱我(唔啱我乍唔係話佢唔好)。即使我做足分析同估值,確認有足夠嘅安全邊際,我仍然要等巿場發現個資產嘅價值,甚至要先經歷幾年嘅持續低估,回報完全at the mercy of market。搞唔掂,個回報太唔certain,而uncertainty is risk,我超緊張完全坐唔住個倉。

後來有幸拜讀Starman嘅《現金流為王》,佢好value「有數得計嘅投資」,於是我就開始接觸債券:只要佢唔破產,你買入果下回報已經注定,巿場價格波動大可不理(唔爆倉就得啦)。再進一步思考,即使6823呢啲係咁陰跌嘅野,只要佢維持到派息,我嘅回報都係計到數,完全唔洗理巿場發唔發現到佢嘅價值。就好似請左個人番尼幫我打工咁,只要佢繼續deliver到,巿價波動大可不予理會。

抱住呢個思維,確保手上嘅資產既無重大破產風險,公司無重大本質變化,即使十月曾經有(算係)大幅嘅回調,我都係十二點就訓,訓得仲好冧添!

深入調查仔細估值 管理期望

又番番去希慎慘案:如果我買果下知道佢值$30,我仲會唔會賣?答案梗係唔會,好明顯我果下根本無諗到佢值幾多呢個問題。好多人就好似我果陣咁,買果陣根本無思考自己買左啲咩、價值幾何,咁就好易比啲師奶消息同新聞話香港變香港巿果啲動搖到,因為根本對間公司無認識。

到我睇SPG果陣,我就有認真了解佢到底係做啲乜、面對咩困境,再依照呢啲因素去估值,得出佢價值幾何,對佢嘅風險亦都有所認識,acknowledge左佢的確有些少投機成份,咁佢嘅上上落落就係expected嘅事,配埋上面兩點,損失唔重,收住息等,自然就悠然自得咁得正正係度。

Keep住搵到好西 唔洗FOMO高追

我發現好多時自己想高追都源於一個心理:蘇舟過後無艇搭(FOMO Fear of missing out)!今次唔上車等幾時?於是個人就急,急就疏忽、急就說服自己無事、急就奶野,所以我自己好著重持續發現好西嘅方法。唯有相信自己下個可以更好,我地先至唔會心急追入「好」野,可以仔細思考分析。

實際上世界股巿真係太撚大,好多好野大家係聞所未聞。除左連登連載緊果篇野所講嘅Keyword大法,美股好興有啲人寫文介紹股票。你固然可以當佢係金融經紀sale野咁一笑置之,但人地嘅意見不失為一個好嘅起點比你去發掘;而且孰優孰劣,我地點都要自己分析一下嘅,當練習又好確認又好,總有益處。

Contain the fear, strive for better

總結成篇講左啲咩
  1. 分散投資減低犯錯代價,令自己無咁大壓力
  2. 仔細調查搞清自己買緊乜、做足估值理清潛在回報,定定心唔洗比雜訊干擾
  3. 以收息資產增加回報確定性,唔洗下下睇巿場面色做人
  4. 令自己搵到多啲好野,Miss Out無有怕
投資者係脆弱的人類,好易會受唔同因素影響大決策質量。作為過來人,我無依賴自己不可靠嘅心志去克服呢啲影響(因為我知自己唔得),反而嘗試左用一啲組合部署同埋投資方法去mitigate呢啲影響,效果都幾好;唔知巴絲打們又有無啲咩特別方法去克服人性的弱點?

2 則留言:

我嘅願景

金錢、自由與尊嚴:開博文

「果日太古城有個阿叔,好豪咁對住啲狗講話『我攞少少錢出尼就買得起你地三萬隻狗』,果下我先意識到原來錢係咁有用。唔好話買起咩,至少我可以資助我認同嘅事業先」同朋友閒談講起,原來係資本主義嘅世界,錢先最有效嘅選票。 另一個朋友又講起佢係屋企同屋企人困獸鬥,下下比屋企人食住,疫情下又...