2020年12月8日星期二

[投資初哥的自我修養]:用數據戰勝恐慌!但條數得唔得架⋯⋯

REI.UN係加拿大最大藍籌綜合REITs,主要租場比提供民生商品同服務嘅商家,順便會賣下住宅單位咁;早個月買入扣左15%稅(附上查稅率網站)都仲有8%以上嘅收益率,仲要每個月派息;加上尼緊佢有好多project落成,可出租面積大增,實在係有升有息,睇到就Lam Lam脷。

(詳細嘅可以睇下Kano手記嘅分析,佢先睇簡報拎概念,再查數、check管理層講話係個唔錯嘅分析步驟,大家可以參考下)

加紙都算係大國貨幣,經濟體量唔多唔少會令滙率較為穏定;而且每月派息,提供穏定現金流,如果Yield回落番仲有好大本金Upside;本身仲起緊野,將來派息有望增加,完全係金流追求者嘅理想對象!明明除左疫情之後無乜更差嘅消息,點解會咁低價咁高yield?難得有機會證明巿場on9仲可以大賺一筆(「嘿嘿你班on9」果種感覺,すばらしい!),所以我毫不猶豫係15蚊加紙左右入左啲貨。收左兩個月息,呢種爽皮嘅感覺一直持續,直到2020年12月4日。

那一天,人類(我)回想起了被情緒巿場支配的恐怖⋯⋯

淆左,淆埋右,不過冷靜啲先!Paradigm Never Shifts Overnight(默念左一萬次)!孖展倉的我當務之急當然係睇下呢個幅度嘅下跌對自己有咩影響:REI.UN佔我倉6%,而呢部份跌左11%,姐係對全倉尼講只係跌左0.66%,離我爆倉Buffer 32%仲有好大段距離!

(最近數簿大佬推出左個Google Sheet比大家用尼計爆倉Buffer,講埋點用,孖展倉嘅朋友必備!)

咁REI.UN再跌多533%都唔撚驚!又唔係全倉跌11%,輕鬆嘅冷靜嘅,先睇下咩事啦,Google「REI.UN」再揀新聞

屌你個閪真係,咁樣減一減個Yield咪得番8%*0.667=5.34%?即刻就冒出兩個困擾:

第一,REI.UN本身都係叫緊8%Yield左右,咁用番新嘅股息1.44*0.667=0.96用番8%資本化,股價可以跌到去12加紙,咁我唔快止蝕啲轉做其他野係咪宅死啲錢,蟹左係度?

第二,我本身目標收息率係6%,呢下咁cut法呢部份資金今年都睇尼係達唔到標,咁仲留唔留你係度好呢?

事情睇落都幾尷尬,我都未捉到判斷嘅準則,故且先睇下新聞有無講佢減息係咩原因:

新聞話佢減息每年慳到果152m加紙,會用尼發展、回購同還債。前兩樣一般都唔會係啲咩衰野,但債務往往就係令到派息股再也派不了息最主要原因之一。雖然佢聲稱自己財務好健康,但睇都係要望下財報(天啊果啲字海)查清佢債務負擔有幾重。

啊哈~公司網頁嘅Q3 PPT有哂Credit Profile咁我就唔摷財報住啦(小朋友唔可以咁架)!負債的確有啲重嘅,Debt-EBITDA 9.13x意味住佢要搵9年錢先先可以還得啲債,算係一個幾高嘅level(FYR SPG係7x);但係佢Interest Coverage 3x有多,意味住借錢比佢利息應該係無問題的;而Unencumbered Asset(姐係無抵押到嘅資產)有8700M咁多,再融資都不成問題;加上佢自己明明有5倍於減派額嘅流動性,要還錢一早借左尼還,所以初步可以判斷佢唔係等錢洗還債的。

眼利嘅巴絲打應該就見到左邊果行Target,就係REI.UN想要達到嘅財務健康度,無論邊個metrics都係需要一步步咁開源節流踏實咁去還債的,亦都表示今次減派係有計劃有通告的(只係我無睇呵),唔係啲狗急跳牆之舉。

既然Q3 報告係度,不妨順手檢查下疫情對佢影響有幾大!同SPG一樣,重點睇兩樣野:Occupancy同埋Rent Collection
Occupancy 96%,多過置富都會(紅磡站果個靜到仆街嘅商場)!

收租率都恢復至接近100%,See 武肺Just a fking Flu!講笑,右邊果條野顯示有22%屬於嚴重受武肺影響或者本身就廢嘅租戶,呢啲租戶大概都係一個隱憂吧。但我當呢22%租金會有50%收皮,然後入面再有50%係無人租番(Which唔可能啦你估地皇商場咩),其實租金收入都係少左5.5%。

咁驚閪咩,基本面其實無受到咩大傷害,減派並無對公司本質(Therefore內在價值)構成重大改變,第一個擔心唔成立。反而股價竟然低估左咁耐仲要再跌?本席宣判巿場on9罪名成立,罰自己繼續坐貨。

但係我唔係收開6%息架咩?按照MorningStar數據,目前Debt有6780M,而佢嘅減債目標係8x EBITDA姐係5941M,差額足足成840M,除番每年慳嘅152M我咪起碼要坐多5年半先有機會加番派息!?

咪住先,一開頭咪話REI.UN會有好多項目落成?姐係話佢嘅收入將會增加,假如可分派收入按比例增加,股息都會跟住增加!咁接下來就係計數嘅時候了:到底佢尼緊落成嘅項目可以增加幾多收入呢?我地只要運用一條簡單嘅公式「收益=單位價格X 單位」就可以推算得到了。

作為一間REITs,「單位」自然係「可出租面積」,而「單位價格」就係「呎租」啦!首先係2019Q4Present入面搵到當時呎租係每年19.75,唔理加租同通脹等因素粗略用住先:
然後係搵出尼緊落成嘅物業REI.UN應佔呎數(NLA of Riocan Interest):
仲有就係總可租面積嘅基數(摷左2019年嘅年報已經眼殘了):

點解會搵總可租面積NLA嘅基數呢?由於Dividend = FFO * FFO Payout Ratio,而FFO ~= Rental Revenue * FFO Margin,同埋Rental Revenue = NLA * Rent per sqft,揸埋三條式就得到Dividend ~= FFO Payout Ratio * FFO Margin * NLA * Rent per sqft!假定Rent per sqft、FFO Margin同FFO Payout Ratio不變(實際上就梗係會變啦,但project都係取平均),NLA同股息就係正比關系,通過NLA基數同增量額求得增長率,就可以Proxy未來幾年派息嘅增幅,係一個好粗略嘅計法。
咁可以見到直到2024建築物全數落成之時,可租用面積多過2019果陣8.9%;如果考慮埋REI.UN過去呎租CAGR係3.2%,2025嘅派息會增加16%,姐係保守估計等五年先回復到每股1.11加紙。就算用我嘅入手價計都只有7.4%,似乎我對派息額嘅擔心都算成立。

咁但係最好嘅方法梗係塞番啲數入DCF度計計佢,只係加股我唔識啲Seeking Alpha咁嘅網又懶得一粒粒數執出尼所以無計;反正租金收入、地點、租戶組合無重大長期嘅變化,內在價值應該無乜點變,純粹係唔派出尼;而償債、發展同回購其實都會提升每股嘅內在價值,所以減左嘅分派其實都會係番度,只係比較難計數,同埋有少少期望落差啫。

反正暫時唔見有咩好野想買,先按兵不動觀察一下吧,畢竟每月派息嘅現金流利器都唔多;而且轉念一想,內在價值仲係度姐係都有upside(疫情前成$27架!),坐住5%等佢升又未嘗不何,一於繼續坐。

後記:唔寫出尼都唔覺自己有幾求其,用Yield已經Proxy,計Dividend Growth個方法又Proxy,執啲數又求其又舊,誤差區間大到有少少不安,雖然total loss都係7%左右,但出完文都係靜靜地計番個DCF安撫下弱小嘅心靈吧⋯⋯

1 則留言:

我嘅願景

金錢、自由與尊嚴:開博文

「果日太古城有個阿叔,好豪咁對住啲狗講話『我攞少少錢出尼就買得起你地三萬隻狗』,果下我先意識到原來錢係咁有用。唔好話買起咩,至少我可以資助我認同嘅事業先」同朋友閒談講起,原來係資本主義嘅世界,錢先最有效嘅選票。 另一個朋友又講起佢係屋企同屋企人困獸鬥,下下比屋企人食住,疫情下又...