2020年12月10日星期四

[UGFR與財報對話] 你以為得印銀紙傷害緊財富?印股票都會

SPG巴打又有好野益我,叫我睇下OHI(Omega Healthcare Investors, Inc.),話佢唔知點解都幾好息我應該有興趣。唔睇尤自可,一睇就見到啲成日會有而且好噁心嘅財技,等我帶大家睇下呢個反面教材啦。

先睇下佢嘅分派個Trend啦:

係咪好靚仔?佢係每個quarter加你0.01咁一路到今日每季0.67,照計呢啲穏定增加派息嘅股都會貴啲,但OHI竟然到今日呢個recover左唔少嘅巿場都仲有7%Yield。

即刻檢查下咁靚仔嘅派息是咪夾硬尼啦。Levered 同 Unlevered Free Cashflow 都幾穏陣,Cover到派息之餘仲有啲增長,CAGR分別有2.1%同6.9%

(Levered FCF係減左屬於債權人嘅CF後嘅CF,先理解成CFO減走利息之後再扣埋Capex,可以唔影響發展下自由支配嘅嘅CF啦)

咁噁心嘅位係邊呢?大家望下佢個Cash from Financing activities:

佢係年年都大量發行股份,籌得資金年年都有派息股息嘅接近一半,姐係供股又派番比你咁onon99,不如派少啲算啦。

供股最直接效果就係稀釋左股東權益,五年股數CAGR約3.84%,姐係每年同你打個96折,收7%息但又溝番走你4%價值,你睇BV/Share下行得幾快就知道有幾噁心(左邊係最新)。

咁大家可能會話佢集資有投資架嘛,可能賺多左錢呢?你睇下呢個福建笑話:

咁五年尼講Revenue CAGR都有4.4%嘅,真係跳左成200M Revenue添,但果舊錢係咪真係用得好呢?留意番上面計過levered FCF嘅CAGR,細過股數嘅CAGR,姐係每股FCF係少左的,揸佢五年個內在價值反而因為稀䆁而少左。

間野做咩就唔詳細深究住,呢個短篇主要係想帶出增發(姐係供股)所帶來嘅稀釋效應,提下大家睇股果陣一定要留意啫,如果唔係比人偷走左你嘅價值都唔知咩事!大家不妨留意下自己手頭上嘅公司有無呢個問題,計計FCF增加嘅速度稀釋!

4 則留言:

  1. 你覺得以前派高息嘅匯豐控股經常以股代息,同呢間公司有冇雷同?

    回覆刪除
  2. 你呢個問題問得好好 上面個case其實其中一個可能係經常以股代息 或者大部份投資者揀以股代現金收息(不過我就唔相信有成一半人揀現金咁多啦)
    以股代息、配發股票有無害 要睇番佢配發嘅價格有無低於內在價值 如果高於或者等於內在價值 其實都無傷害到股東嘅
    所以你話滙豐個case有無雷同 我估你想知嘅係滙豐以股代息嘅增發同OHI嘅增發係咪一樣有稀釋左股東內在價值呢? 咁要睇番滙豐以股代息比咩價你啦

    回覆刪除
  3. 可否透過basic EPS同diluted EPS既差別睇到?

    回覆刪除
    回覆
    1. EPS 年年都唔同 如果Earning升緊的話可以就淡化左Dilution嘅影響(你都可以話佢配股賺番所以無問題)
      但最好分番開睇 先由股數睇佢有無習慣性增發 再睇佢能唔能夠合理咁增長cover番 情況先會清楚展現到

      刪除

我嘅願景

金錢、自由與尊嚴:開博文

「果日太古城有個阿叔,好豪咁對住啲狗講話『我攞少少錢出尼就買得起你地三萬隻狗』,果下我先意識到原來錢係咁有用。唔好話買起咩,至少我可以資助我認同嘅事業先」同朋友閒談講起,原來係資本主義嘅世界,錢先最有效嘅選票。 另一個朋友又講起佢係屋企同屋企人困獸鬥,下下比屋企人食住,疫情下又...