2020年12月30日星期三

[短文] 利率、風險溢價、CML與Asset Repricing

5% 美國十年國債 vs 5% 恆大十年債,二選一你點揀?

美國國債係公認嘅(相對)無風險產品。同樣回報下,你會買UST-Bill唔買含大債,因為含大債冧檔嘅機會大過美國政府太撚多倍。如果你係一個正常人,含大唔比多啲回報你,你係點都唔會考慮的;呢個補償風險嘅額外回報就叫「風險溢價 Risk Premium(RP)」。

如果UST-Bill係3%,咁優質公司債券就可能要5%先值得考慮;優質股係優質,但始終排得後啲危險啲,無7%都未必抵買;一啲有少少賭博成份嘅公司就可能要9%,垃圾債可能要11%先值搏。如果優質股突然有9%回報,性價比相對其他投資品高左,啲錢就會由其他Class流入去搶高個價,直至佢唔再特別抵屌為止。假如巿場參與者全部都有能力準確認識資產並準確定價(容許我做一陣EMH撚),我地大約可以Draw到一個叫Capital Market Line CML 嘅Risk-Return Relationship:
風險增加,Required Return (RR)就會增加,Class同Class之間永遠有個RP,就係CML嘅意思。

咁如果我郁一郁CML,將T-Bill個Return由3%降到1%呢?假如RP唔變,優質公司債嘅RR就由3+2=5%變左1+2=3%,優質公司股嘅RR就由5+2=7%變左3+2=5%,如此類推,一條新嘅CML就會出現:
咁但係CML上面RR嘅下降始終係理論上嘅事,實際上要點傳遞到去巿場上呢?當T-Bill回報下降,其他產品嘅RR跟住降低,但係當下巿場並未反應過來,擁抱CML嘅投資者就會發現資產回報大於RR,資金就會湧入搶高價格,直到回報趨近RR,實現CML嘅關系。

但係人生活係有一定嘅成本,對於啲靠投資過活嘅人,Return細左但佢生活需要嘅Absolute Amount係唔會變。利率下跌引致回報下跌,呢啲人就需要係本身買嘅Asset Class投入更大嘅金額,或者承受更多風險以尋求足夠回報,將資金投放係CML嘅偏右位置,令到高風險資產嘅價格進一步上升、回報下降,CML趨向平坦。

(呢部份係我聽左個Podcast 自己諗出尼所以無圖,亦未必係真)

理論就係咁論啦,咁Asset Price實際上咩環境呢?下面我舉啲我認為係錯價嘅例子:

Moody評級BA3嘅 MBI 7 Dec15'25公司債(Ask Yield 7%)vs Moody評級B3嘅 GNW 7.625 Sep21'21公司債(Ask Yield 4.729%)

希慎興業 0014 (銅鑼灣地皇,股息率5.02%)vs Moody評級CA嘅 CYH 9.875 Jun30'23公司債(Ask Yield 4.729%)

BPY(持有各地高檔地段房產嘅公司,股息率9.1%)vs ARCC(投資中小企債權嘅BDC,股息率9.1%)

實際上就係有高級債平過低級債、有優質股平過垃圾債、有優質股平過Private Equity。三月一役巿場價格大混亂,CML仍然未重整旗鼓,巿場上面仍然有好多錯價資產可以買入;加上連番減息帶動成條CML下跌,買入低估資產等待價格回歸自然係有利可圖。

最後計一計數:一個6% Yield嘅資產要跌到去3%Yield,價格係要番一倍的。幾篇文講嘅有升有息就係咁嘅意思:有好息嘅資產係CML嘅推力下,邊有可能唔升?

Asset Repricing just started.

不過世事無絕對,過兩年或者時間證明我錯得離譜,姑且留文以供Binc。

Sources:

Latest memo from Howard Marks: Coming into Focus
https://www.oaktreecapital.com/insights/howard-marks-memos

Flatt Says Covid Fallout Will Favor Brookfield Strengths
https://www.youtube.com/watch?v=3PXxqCc24q4&t=723s

P.S. 另一對錯價資產我認為係支那10年債同日本十年債:日本GDP係支那三份一,但支那Yield係4.07%,日本係接近0%,不過可能係QE影響啦我唔知啦,中國是最強的!

沒有留言:

發佈留言

我嘅願景

金錢、自由與尊嚴:開博文

「果日太古城有個阿叔,好豪咁對住啲狗講話『我攞少少錢出尼就買得起你地三萬隻狗』,果下我先意識到原來錢係咁有用。唔好話買起咩,至少我可以資助我認同嘅事業先」同朋友閒談講起,原來係資本主義嘅世界,錢先最有效嘅選票。 另一個朋友又講起佢係屋企同屋企人困獸鬥,下下比屋企人食住,疫情下又...