2020年11月3日星期二

[UGFR 與財報對話] 一即是全:產業鏈與企業

機綠巧合下同數簿傾開計,佢出左道題考我⋯⋯

數:比份功課你,睇下萬國數據(9698)同Keppel DC REITs(AJBU)營運模式有咩分別?

於是我就down左萬國嘅上巿文件同AJBU嘅年報尼睇。嘅然係要研究佢地嘅營運模式,咁財務數據就放後啲,先睇下佢地點講自己業務啦!AJBU我有見過,所以決定先睇佢(有時啲決定原因就係咁無聊),而識睇一定睇目錄先:
花左兩分鐘睇目錄嘅我,發現根本無一part係以營運模式或者業務做主角。不過呢個係年報常態尼,一般公司只會係上巿文件度仔細講解自己身處行業嘅咩地位、產業鍊咩位置、營運模式係點,年報都係講番呢年有咩變動,業務模式呢啲好少會再提

我自己唔知點解有個印象係上巿多年公司業務模式會有轉變(唔記得睇邊隻得來嘅成見),所以就唔特登摷番AJBU嘅上巿文件了(作為一個負責任嘅投資者應該要架!)。即管試下係Chairman Statement入面望下有無提示啦:
嗯,屌你老母,除左知佢收購左啲野之外完全對了解佢營運模式無乜幫助!唯有碌多兩野,睇下佢highlight啲咩數比我睇啦。一間公司highlight啲咩數比你,一尼反映左管理層value啲咩事,二尼可以比你檢視下管理層有無隠惡掦善,塞啲靚數比你但睇番後面財報原來係尻嘅。Keppel Highlight 係咁的:
呢個位就開始有用啦,佢比嘅係Net Property Income,淨物業收入,係一個係REITs入面好常見嘅item,指嘅係Gross Revenue扣除營運物業嘅各種成本。順住摸落去,可以係財務報表附注搵到Gross Revenue主要由Rental Income(即係收租啦)組成:
而Net Property Income嘅另一組成部份 Property operating expense,則由物業稅同設施管理、維修等成本組成。

去到呢個位應該大約get到AJBU應該係一隻典型嘅收租股啦。咁萬國又點呢?數薄巴叫得我睇,萬國應該都係好類似嘅野吧?咁啱果排講起STOR、2588等售後租回模式嘅收租佬,我就諗緊會唔會係Data Centre版嘅售後租回。點都好啦,都係先睇目錄:
點解次次都要睇目錄呢?睇目錄係掌握文章骨桿架構最有效嘅方法,從目錄項目嘅名稱同排序都可以知到作者核心信息想表達(《如何閱讀一本書》,好野尼),亦都可以幫讀者快速搵到自己所需要嘅信息。由於今次係想掌握AJBU同萬國營運模式嘅差別,所以主力會睇概要、行業概覽同業務三者,再係財務資料度驗證番佢所言是否屬實。
咦咦咦喂咪住先,有啲唔妥喎⋯⋯開發和營運?如果你都係AJBU咁起/買棟樓番尼放租,有咩東東要開發啊?凡係要開發嘅野,除左要多一筆支出之外,往往意味住技術上有競爭,需要持續進步,一不小心仲會比人反超,整件事馬上高風險過收租好多!

我馬上打醒精神繼續睇落去,發現佢提供嘅係託管及管理服務,同「收租」似乎有啲距離。舉例講,老人院係提供老人托管活動,你係就係要月供比佢,但老人院個地方還是要交租的。AJBU就講明「invest, directly or indirectly, in a diversified portfolio of income-producing real estate assets」,真係要搞清楚萬國係老人院營運商定老人院舖位個業主先得。唔明白佢點搵錢,增長幾靚都可以係空中樓閣,隨時崩潰。
而家我地有個核心問題(萬國係營運商定係業主?),就帶住個問題去碌財報啦。時間關係我就碌到去業務果度,發現「數據中心保有權」一段咁嘅野:

仆你個街,原來棟野係租番尼嘅!即使係「直接擁有」其實塊地都係政府嘅(蚹蛤蟈蜻),far from 做業主收租!而且有大部份嘅物業都係租番尼,例如上海,睇下「保有權」一欄:
咁就更加離奇啦,棟野租番尼嘅,佢做託管server嘅,咁佢自己個附加價值係邊度呢?碌落少少原來就有解答:

用一句總結,萬國係租棟野番尼,modify棟野成為適合安放server嘅地方,然後租比人放server收保護費。呢個時候就要去財報度Cross Check番自己嘅諗法;照咁睇應該會係收入果度會係上面呢兩個服務,至少唔係「租金收入」先:
而銷售成本入面應該會有租金:

一份財報故意唔講清楚某啲數據,就有理由懷疑佢唔太想你知某啲野。大家可以見到呢個位佢唔放租金出尼,甚至係銷售成本專項說明入面,都係打一尻大段字出尼,我自己會視為佢唔想你太清楚知到成本個成份係點。
雖然可以大致計到,2170-656-680=834,834百萬就係租金+薪金+設備成本+其他成本,但租金佔幾多仍然無從得知;再摷多10幾分鐘,仍然摸唔到個腦。

但係作為生命有限嘅人類,我地都係唔好花時間鑽牛角尖了!今日份功課係講營運模式,咁少不免要去行業概覧望下到底佢係產業鍊咩位(同埋到底係咩產業呢):
結合埋我之前睇AKAM(出租Server流量比唔同嘅網絡公司)嘅知識,已經大約可以得出整個產業鍊嘅picture!於是我就回答數簿:

"Keppel DC係持有楝物業,產業鍊位置比萬國高;如果keppel係支那有業務,萬國會係佢嘅客人,租左棟野再整電同冷等配套,再租比AKAM呢啲真係operate個server嘅公司放個Server入去;再下游先到FB呢啲用server尼deliver嘅公司。"

(本來筆畫左幅圖,但太醜就唔放上尼了)

由於一個人嘅支出就係另一個人嘅收入,一間公司嘅支出越係優先,對應嘅收入就越穏定,所以我作出以下分析:

"Keppel個收益係租金,係客人嘅支付優先度入面最高,所以收益最穩定;萬國做機房,算係二房東,託管費用係下游企業嘅支出入面優先度都高,收益都穏定。"

然後從議價能力去諗:

"萬國仲要投入資金研發供電製冷支援等技術,需要同同行compete;加上如果下游Server商規模大,議價力就會好強,萬國定價有壓力。而keppel就係租棟野出去,買到好位competition就有限(location對DC重要),反而萬國就要用租金去bid一個好嘅location,成本壓力較大。"

數簿:無錯啦(知唔知前軰一句無錯係幾大嘅鼓勵),好多人衝入去,當佢收租野,但其實頂盡係二房東!

於是透過呢份功課,我發現研究一間公司唔可能獨立抽離咁睇,必需要睇佢係產業鏈咩位置,對應上下游嘅議價能力為何;好似TSM呢啲整個科技業嘅產業滙聚點,自然是護國霸權。同時要睇下佢要付出乜野去維持自己嘅競爭力;TSM尼講自然係要付出大量研發經費,維持技術上超前,先可以成為科技業嘅樽口位啦!。

(等我摘錄埋其他有趣嘅討論先)

我:仲有!Keppel啲地大部份係Freehold(自由持有),萬國頂盡係Leasehold,從不「擁有」土地同物業!

另一個朋友:租場搞DC都幾不利自己,刀柄人地渣刀口向自己(要睇承租租金做人)⋯⋯

另二個朋友:但快過自己起一座新嘅,短時間內要expand只有租(擴張速度快,資產負債表擴張慢)

7 則留言:

我嘅願景

金錢、自由與尊嚴:開博文

「果日太古城有個阿叔,好豪咁對住啲狗講話『我攞少少錢出尼就買得起你地三萬隻狗』,果下我先意識到原來錢係咁有用。唔好話買起咩,至少我可以資助我認同嘅事業先」同朋友閒談講起,原來係資本主義嘅世界,錢先最有效嘅選票。 另一個朋友又講起佢係屋企同屋企人困獸鬥,下下比屋企人食住,疫情下又...